Porter en Rezazade, die ook als onderzoekers bij de KIN-groep werken, zijn één van de 58 bevlogen onderwijsprofessionals die de beurs in ontvangst hebben mogen nemen. Deze bestaat onder andere uit een Teaching Fellows- en Senior Fellows-beurs en stelt onderwijsprofessionals in staat om hun ideeën voor onderwijsvernieuwing in de praktijk te brengen.
Teaching Fellow
Mohammad Rezazade mag met zijn Teaching Fellow-beurs het geld (€50.000) gebruiken om zijn medische leeromgeving met nieuwe technologieën uit te breiden. Dat is ook broodnodig, vindt hij, want vele doctoren baseren hun dagelijkse beslissingen, zoals het herkennen van longknobbeltjes of borstkanker, op hun expertise en werkwijzen van tientallen jaren geleden. Da’s best wel gek, zegt, Rezazade, want recente technologische ontwikkelingen maken het steeds makkelijker om medische ziekten sneller in kaart te brengen en welke ingrepen daarbij het beste ingezet kunnen worden. De manier waarop medische professionals momenteel worden opgeleid om effectief en kritisch deze nieuwe technologieën te gebruiken, krijgt te weinig aandacht waardoor ze een kennisachterstand oplopen.
Rezazade hoopt met zijn project een inspirerende leeromgeving te creëren waarin medische professionals hun vaardigheden met behulp van nieuwe technologieën kunnen ontwikkelen, zodat zij deze vervolgens veilig en effectief kunnen toepassen op patiënten.
Senior Fellow
In het hoger onderwijs wordt veel verwacht van het ‘blended learning-model’ - het verbeteren en innoveren van cursussen met behulp van nieuwe, actieve leertechnologieën - maar daarbij kan nog wel eens de behoeften van docenten, studenten en stafleden uit het oog worden verloren. Amanda Porter heeft goede hoop dat met haar Impact Lab-project alle stakeholders gestimuleerd zullen worden om die uitdaging succesvol te implementeren.
Met haar Senior Fellowsbeurs (€100.000) kan zij investeren in een uniek ‘uitdaging-gedreven co-creatie’ proces en een combinatie van een online collaboratief platform met face-to-face workshops. Hierdoor zal kennisintegratie binnen een blended learning co-creatie community toenemen en verwacht zij inzichten in de vereisten te krijgen, die nodig zijn om pedagogische en institutionele voordelen van actieve blended learning te behalen.