Aflevering CIT Podcast

7 juni 2022
De CIT podcast is een platform waar leden, alumni en studenten vertellen over hun onderzoek, onderwijs, ervaringen en studie naar de islam in het algemeen. In deze aflevering is Dr. Mohamed Ajouaou aan het woord. Hij is als universitair docent islamitische theologie verbonden bij het CIT aan de Vrije Universiteit Amsterdam en de KU Leuven.

Mohamed Ajouaou

Ajouaou publiceerde onder andere over de Islam in Nederland, secularisering en over islamitische geestelijke verzorging in Nederlandse gevangenissen. In deze aflevering gaat Sem van Vliet in gesprek met dr. Ajouaou over zijn academische vorming, zijn onderzoek naar geestelijke verzorging en het onderwijs - toegespitst op islamitische filosofie/kalam - wat hij geeft aan de Faculteit Religie en Theologie.

Beluister hier de podcast

CIT podcast

De CIT podcast is geproduceerd door Sem van Vliet, die je tevens in iedere aflevering hoort als interviewer. De podcast is gemaakt in opdracht van het CIT (Centrum voor Islamitische Theologie) en in samenwerking met VU Campusradio. Wil je meer weten over het CIT? Ga dan naar deze pagina

Aflevering CIT Podcast