Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is bewaard in Mijn studiekeuze.
Deze opleiding kan niet bewaard worden.
Je bent nog niet ingelogd in Mijn studiekeuze. Log in of maak een account aan om jouw opleidingen op te slaan.
Er gaat iets mis, probeer het later nog een keer.

Problemen nieuw servicesysteem

10 september 2021
Momenteel ondervindt de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) een aantal implementatieproblemen van het nieuwe systeemlandschap.

De VU betreurt dat de medewerkers, studenten en toeleveranciers hinder ondervinden van de problemen. Een speciaal crisisteam is ingericht en er wordt hard gewerkt aan het oplossen van de problemen. Tot die tijd wordt waar het kan gewerkt met tijdelijke oplossingen voor urgente issues zoals het betalen van facturen. 

In juli dit jaar is de VU overgegaan op een nieuw servicesysteem. De overstap naar een nieuw systeem was hard nodig. Het systeem dat dateerde uit 1995 was verouderd en niet toekomstbestendig. Tijdens de startperiode ontstonden er serieuze problemen op het gebied van onder meer gebruikersvriendelijkheid, autorisatie en facilitaire zaken. Het crisisteam heeft alle problemen in kaart gebracht en werkt sindsdien aan het voorzien in (soms tijdelijke) oplossingen. Studenten en medewerkers ontvangen regelmatig een update over de voortgang.

Een exacte einddatum voor het verhelpen van alle problemen is nog niet te geven. Er wordt echter wel continue gewerkt aan oplossingen en dat heeft de hoogste prioriteit. 

Het College van Bestuur


Pers
Voor meer informatie, neem contact op met onze afdeling woordvoering: Frauke van Goethem, t 06 38684155, 
frauke.van.goethem@vu.nl