Master PDCS wijzigt naam in Computer Security

17 november 2021
De Master Parallel and Distributed Computer Systems (PDCS), opgericht door de befaamde computerwetenschapper Andrew S. Tanenbaum, gaat verder onder een nieuwe naam: Computer Security. Deze master richt zich nog meer dan voorheen op veiligheid van computersystemen, van zowel hardware als software.

De tweejarige masteropleiding PDCS kende al strikte toelatingseisen; alleen de allerbeste informatica-studenten werden toegelaten tot deze studie. Dat blijft ook het geval voor de Master Computer Security, waarbij de studenten college krijgen van toponderzoekers op het gebied van computerveiligheid, zoals Herbert Bos, Cristiano Giuffrida, Erik van der Kouwe en Fabio Massacci.

Opleidingsdirecteur Cristiano Giuffrida: “De master Computer Security biedt studenten een kans om topexpert te worden in cybersecurity met een speciale focus op de veiligheid van computersystemen.”

Voor meer informatie, ga naar vu.nl/csec